Поняття про контроль у навчальному процесі. Вимоги до контролю
Контроль за
навчально-пізнавальною діяльністю школярів – невід’ємна складова частина
навчального процесу. У широкому розумінні термін „контроль”означає
виявлення, вимірювання та фіксацію результатів у вигляді оцінного балу.
Звідси, основними компонентами контролю є перевірка– виявлення знань і умінь,
оцінка
– вимірювання знань, умінь і навичок, встановлення їх рівня і облік– фіксація результатів оцінювання у вигляді оцінок у класному журналі,
щоденнику, табелі, відомостях тощо.
Мета контролю – забезпечення ефективності навчання. Об'єктами
контролю у процесі навчання є знання учнями основних понять, правил,
принципів і т. д., уміння учнів оперувати знаннями, навчальні навички,
діяльність учнів, уміння працювати самостійно, сформований в учнів комплекс
компетенцій.
Основними принципами контролю є:
–об'єктивність – оцінювання за встановленими критеріями;
–регулярність – контроль на всіх етапах навчання;
–індивідуальний характер – контроль за роботою кожного, недопущення
групової оцінки;
–гласність – повідомлення учневі результатів перевірки його
роботи, мотивація оцінки;
–всебічність – контроль за усіма темами і розділами програми;