Фото для тебе :)
Презентації для дітей
  Сайт для вихователів
ПЕДАГОГІКА
Українські пісні

Студенту и школьнику
Учитель географії
Белый каталог сайтов Видавництво «Шкільний світ»

E-mail:
Пароль:
Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0




ПЕДАГОГІКА
Каталог файлів


Головна » Файли » Педагогіка » Педагогіка

Оцінювання навчальних досягнень школярів
07.02.2010, 22:44

Оцінювання навчальних досягнень школярів

 Оцінка успішності учнів складається із винесення оцінного судження (словесна оцінка з роз'ясненням позитивних сторін навчальної роботи учнів та недоліків у роботі) та виставлення оцінного балу (цифрового вираження оцінки). Тому ототожнювати оцінку тільки з виставленням оцінного балу не можна. На думку Ш.О. Амонашвілі, таке уподібнювання рівносильне ототожненню процесу розв'язання задачі з його результатом.

В історії освіти найдавнішою є словесна оцінка. У Київській духовній академії першої половини XVII століття використовувались такі оцінки: навчання добре, надійно бадьоре, охочеретельне, всенадійне, навчання підле, прекепське, малонадійне (див.: Наш труд. – 1923. -№2). У дореволюційній Росії існувала переважно п'ятибальна система оцінювання. Але у кадетських корпусах, окремих жіночих гімназіях застосовувалась 12-бальна система.

У радянській, потім українській школі існувала 5-бальна система оцінювання, яка перетворилась поступово на 4-бальну (5, 4, 3, 2) і яка не задовольняла вимог до оцінювання. Тому в 2000 році Міністерство освіти і науки України затвердило нову 12-бальну шкалу оцінювання та нові критерії оцінки.[1]

12-бальна шкала побудована з урахуванням підвищення рівня навчальних досягнень учня. Критерії оцінювання ґрунтуються на позитивному принципі, при якому оцінки не поділяються на позитивні і негативні. При оцінюванні вчитель має враховувати рівень досягнень учнів, а не ступінь його невдач, до чого й спонукала 4-бальна шкала. Перевідними і випускними є всі оцінки 12-бальної шкали, які виставляються у відповідний документ про освіту.

Залежно від ступеня компетентності учня розрізняють 4 рівні навчальних досягнень:

     початковий – характеризується дифузно-розсіяним уявленням про предмети і явища, але при цьому  учень може відрізнити їх від інших;

         – середній  – учень вказує на ознаки поняття (явища), здатний вирішувати найпростіші завдання за зразком;

     достатній  характеризується знанням суттєвих ознак понять (явищ), оперує ними , тобто вирішує стандартні завдання, однак його розуміння пов’язано з одиничним образами, не узагальнене, учень не вміє переносити знання і використовувати їх в інших навчальних ситуаціях;

     високий характеризується засвоєнням не лише суттєвих ознак поняття, а і його зв’язків з іншими, поняття узагальнене, учень здатний використовувати його у знайомій і нестандартній ситуаціях.

Гуманістична сутність нової системи оцінювання виявляється в тому, що:

     оцінюється не дитина, а її діяльність;

     оцінюються навчальні досягнення учня;

     враховується його індивідуальність;

учень може засвоювати тему в оптимальному темпі, проходити тематичну атестацію повторно для підвищення оцінки.



[1] Загальні критерії оцінювання навчальних досягнень учнів у системі загальної середньої освіти //Освіта України.– 2001.–7 лютого.

Категорія: Педагогіка | Додав: campanella
Переглядів: 5378 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]

Copyright MyCorp © 2024